5/5 - (10 votes)

(30.04.2012 – 05.05.2012) Ráno sa okúpať v oceáne a poobede zdolať takmer štyritisícovku? Prečo nie, na ostrove Tenerife sa to priam ponúka. Koncom apríla vyrážame na tento najväčší ostrov Kanárskych ostrov. Letenky sme museli zháňať troška komplikovanejšie, keďže sme leteli predposledným letom na Gran Canariu. Našu trasu sme si naplánovali BA – Gran Canaria – Tenerife – Luton – BA a letenky nás vyšli cez Ryanair spolu 103E. Samozrejme ako inak, len s príručnou batožinou. Na Gran Canarii sme strávili 3 dni a potom prichádza na rad jadro nášho výletu – ostrov Tenerife.

Dĺžka výletu: 5 nocí | Letenky: 103€ (sledujte lacné letenky)
Ubytko Tenerife: 56€ / 5 nocí | Auto + benzin: 42,66€ | Naviera Armas: 32,62€ | Lanovka na Teide: 25€ | Loro Parque: 33€ | Spolu na osobu bez jedla: 293€ +/-

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (30.4.) – Letovisko Playa de las Americas
2.deň (1.5.) – Santa Cruz, Playa de las Teresitas a pyramídy (okruh 205 km)
3.deň (2.5.) – Najvyšší vrch Španielska – Pico de Teide (okruh 140 km)
4.deň (3.5.) – La Laguna a Loro Parque (okruh 210 km)
5.deň (4.5.) – Barranco del Infierno a poobedné plážovanie (okruh 75 km)
6.deň (5.5.) – Ranný odlet

1.deň (30.4.) – Letovisko Playa de las Americas

Na Tenerife sa presúvame z Gran Canarie loďou spoločnosti Naviera Armas. Plavba z Las Palmas do Santa Cruz trvá približne dve a pol hodiny a jednosmerný lístok nás vyšiel na 32,62€. V prístave treba byť najmenej pol hodinu pred odchodom, pretože samotná loď vyráža z úplne iného miesta, ako sme robili check-in. Posledný shuttle bus odchádza práve pol hodinu pred odchodom lode. Nám sa podarilo presne kvôli tejto nevedomosti loď o 15:00 zmeškať, ale mali sme šťastie, že išla v ten deň ešte jedna loď 19:30.

TIP: Naviera Armas chodí zvyčajne 3x denne a vôbec si nemusíte kupovať lístky dopredu cez net, ten počet ľudí by sa dal spočítať na prstoch

Okrem tejto spoločnosti bola dosť v popredí spoločnosť Fred Olsen Express, ktorá má mierne vyššie ceny. Treba však povedať, že ich lode išli rýchlo jak rakety 🙂 Naša loď série Volcán De Tamadaba išla takmer prázdna a tak máme celú hornú palubu len pre seba. K tomu si predstavte ešte bazén, wifi, západ slnka a idylka je na svete. Z diaľky sme mali možnosť vidieť aj pyramídový najvyšší vrch Tenerife. Keď sme boli dostatočne vyfúkaní vetrom, presúvame sa dovnútra. Sedadlá boli pohodlné a komu sa nechcelo spať, mohol pozerať v telke Matrix. Pri príchode do Santa Cruz nás víta z kopca blikajúci biely kríž. Auto nám po telefonickej prosbe dopravili bezplatne až do prístavu. Spoločnosť Plus Car bola jednoznačne najlepšia voľba, na rozdiel od ostatných požičovní majú vo výnimkách z poistenia len kolesá a kľúče od auta. A takisto si neúčtujú za palivo, treba vrátiť rovnakú nádrž ako ste dostali, zvyčajne 1/4. S našim novým autíčkom Opel Corsa pokračujeme po diaľnici až do Playa de las Americas. Okolo polnoci sme konečne na našom apartmáne El Caribe a môže sa ísť spať.

Cesta na Tenerife Cesta na Tenerife Cesta na Tenerife Cesta na Tenerife Cesta na Tenerife

2.deň (1.5.) – Santa Cruz, Playa de las Teresitas a pyramídy (okruh 205 km)

Zobúdzame sa do príjemného slnečného dňa. Na programe je papierovo najkrajšia pláž Playa de Las Teresitas na severe ostrova. Po ceste prechádzame cez Santa Cruz, ale sem si ešte dnes spravíme zastávku. Piesok, ktorý je farebne žltý ba až dohneda sem navozili loďami až zo Sahary. Pláž je chránená kamennou bariérou, takže si tu môžete schuti zaplávať. My sme si to najprv celé prešli, pozreli mólo a potom sa hodili do vody. Nie je núdza ani vidieť tu čajky. Služby tu moc nie sú, takže sme vytiahli ešte domáce zásoby. Po obednej sieste na pláži sa pomaly poberáme ďalej. Naberám troška piesku na pamiatku a môžeme ísť.

TIP: Pokračovaním ďalej po serpentínach prídete na vyhliadku, odkiaľ sú nezabudnuteľné pohľady na pláž

Playa de Las Teresitas Playa de Las Teresitas Playa de Las Teresitas Playa de Las Teresitas Playa de las Gaviotas
Vraciame sa do hlavného mesta. Santa Cruz, v preklade Svätý kríž, je jedným z dvoch hlavných miest Kanárskych ostrovov. Je tu celkom aj problém zaparkovať, tak sme zvolili platené parkovisko pri hlavnom námestí Plaza de Espana. Vychádzame z podzemia a pred nami sa vynára umelé jazierko s veľkým monumentom v tvare kríža. Monumento a los Caídos je pamätník na počesť padlým obetiam španielskej občianskej vojny v rokoch 1936-1939. Hneď vedľa je budova Palacio, kde sídli ostrovná rada. My sme si ďalej spravili prechádzku uličkami smerom k parku Parque García Sanabria‎. Pri príchode vás privítajú hodiny z kvetov a zrovna sme vymakli aj nejakú výstavu.

Monumento a los Caídos + budova Palacio Santa Cruz Santa Cruz Parque García Sanabria Parque García Sanabria

Naspäť sa zastavujeme v mekáči, kde sme zažili taký hluk detí, že sme utekali odtiaľ. Treba povedať, že Santa Cruz má pekné historické jadro, domčeky dýchajú stavebnou dokonalosťou a hlavne aj rôznorodosťou. A to sme prešli len pár uličiek. Naša ďalšia zastávka je kúsok južnejšie Playa de las Caletillas. Skladá sa z troch malých pláží s tmavým pieskom blízko Candelarie. Tu sme sa s vlnami len pofotili, na vlastnej koži ich asi nikto nechcel vyskúšať. Na záver dňa sme ešte chceli stihnúť pyramídy Piramides de Güimar. Treba si pozrieť aktuálne otváracie hodiny a vyhradiť si na to aspoň hodinku času. Prvá časť prehliadky je muzeálna, môžete si prečítať o pyramídach vo svete, prípadne sú tam makety lodí. Druhá časť je botanická záhrada so samotnými pyramídami. Všetko veľmi pekne naštýlované, dokonca vám hra po ceste aj hudba. Ak čakáte klasické pyramídy, tak tieto sú laicky povedané zrezané 🙂 Na záver dňa ešte kúpanie v hotelovom bazéne.

Piramides de Güimar Piramides de Güimar Piramides de Güimar Piramides de Güimar Piramides de Güimar

3.deň (2.5.) – Najvyšší vrch Španielska – Pico de Teide (okruh 140 km)

Deň začíname prechádzkou po Playa de Las Americas. Je to názov celej oblasti, ktorá v sebe zahŕňa množstvo pláži s prevažné tmavým pieskom. Prešli sme si pobrežie a zakotvili na pláži Playa de Troya. Sú to dva boxíky v tvare poloblúku, takže od vĺn ste čiastočne chránený. Zaplávali sme a ideme sa niečim posilniť, lebo dnes nás čaká ešte náročný program a to najvyšší vrch Tenerife a zároveň celého Španielska. Dali sme si menučko sardinky so zemiakmi a prílohou. Ideme sa pobaliť na izbu a môžeme vyraziť smer Pico de Teide. Z Playa de Las Americas je to najkratšie cez Aronu a Vilaflor. Kúsok za touto dedinkou si odporúčame spraviť zastávku pri obrovskom strome. Možno tak šesť ľudí by ho obkolesilo.

Playa de Troya Schody Obed :) Cesta do krátera Obrovský strom

Potom nasledujú už len serpentíny a vstup dovnútra krátera, odkiaľ pokračuje cesta po rovinke až k samotnej lanovke. Je to zvláštny pocit, ste vo výške 2000m a všade samá rovinka, len v pozadí vyčnieva “pekelná hora”. Na začiatku rozbočky je vyhliadka s tabuľou, kde sme stretli bratov Čechov. Celkom nám to padlo vhod, lebo mali už absolvovanú túru, ktorú sme chceli vypustiť kvôli uzatvoreniu chodníka. Po ceste je ešte jedna odbočka na skaly Los Roques de Garcia.

TIP: Skala Cinchado je ako stvorená na pohľadnicový záber

Pico de Teide - 3715m Skala Cinchado Dno krátera Dno krátera

Lanovka pod vrchol stojí 25E spiatočne a samotná jazda trvá asi 8 minút. V kabínke ide aj technik a počas jazdite si určite spravte zopár záberov. Výstupná stanica je vo výške 3555m. Na vrchol sa dá ísť už len s permitom, ktorý si musíte vybaviť aspoň tak mesiac dopredu cez web, alebo osobne na úrade v Santa Cruze. Je to hlavne kvôli devastácii a asi aj kvôli bezpečnosti, keďže v takejto nadmorskej výške sa už ťažšie dýcha. Permit je bezplatný a je vydávaný na presný dátum a čas v rozmedzí dvoch hodín. My sme mali na čas 15:00 – 17:00. Prevýšenie na vrchol je síce len 160m, ale v takej výške je to celkom zaberák. Po ceste dosť pofukovalo, čo bolo ale nič v porovnaní s vetriskom na vrchole. Spravili sme rýchlo pár záberov a prsty na rukách komplet zamrznuté. Troška ma sklamalo, že tam nebola žiadna vrcholová tabuľa. Najvyšší vrch Španielska, 3715m nad morom a žiadne označenie.

TIP: Nezabudnite si zobrať na vrchol aj rukavice a čiapku

Výstupná stanica lanovky Pico de Teide Pico de Teide - vrchol Pico de Teide - vrchol Lanovka

Dole ideme poslednou lanovkou o 16:50. Ak ste pili hore z fľaše, tak vedzte, že dole ju budete mať spľasnutú. Cestu naspäť sme zvolili cez Los Gigantes, kde sme sa ešte zastavili na pláži. Hľadali sme najprv pláž pri útesoch, ale nakoniec sme skončili na Playa de la Arena. Večer sa zastavujeme v LIDLi , aby sme mali suroviny na šalát na ďalší deň.

4.deň (3.5.) – La Laguna a Loro Parque (okruh 210 km)

Na raňajky obložená bageta a môžeme vyraziť na okružnú jazdu okolo ostrova. Okruh začíname po diaľnici a prvé dve zastávky sú historické mestá La Laguna a La Orotova. Na každé si treba vyhradiť aspoň hodinku, ak sa chcete aj pofotiť. La Laguna patrí od roku 1999 do svetového dedičstva UNESCO a je to bývalé hlavné mesto Kanárskych ostrovov. La Orotava je zase vystavané dosť v kopcoch. Počas cesty do Orotavy sa vám naskytnú pekné vyhliadky na Pico de Teide a Puerto de la Cruz.

La Laguna La Laguna Pico de Teide  La Orotava  La Orotava

Okolo obeda sa presúvame k hlavnej zastávke dňa Loro Parque. Je to asi najviac reklamovaná atrakcia na ostrove a asi aj najdrahšia. Vstupné 33E ale rozhodne nebudete ľutovať. Loro Parque je kombinácia botanicko-zoologickej záhrady s vystúpeniami zvieratok. Na prehliadku si vyhradťe aspoň pol dňa. Prostredie parku je dokonale upravené. Vystúpenia bývajú v pravidelných intervaloch a je dobré, keď ste tam aspoň 15 minút pred začiatkom, aby ste si chytili dobrého fleka. My sme začali vystúpením kosatiek. Amfiteáter je naozaj obrovský a prvých pár radov bola tzv. “splash zone”, teda akýsi vodný dostrel kosatiek na ľudí. Ak ste nechceli byť úplne mokrí, tak sa dal zakúpiť aj pršiplášť. My sme si sadli radšej do tých vrchnejších radov. Ešte pred samotným začiatkom spravili kameramani show, keď dopĺňali zábery ľudí s vtipnými komentármi. Vystúpenie 6 kosatiek trvalo asi 20 minút a mohli sme si vychutnať rôzne akrobacie, skoky, špliechanie na ľudí, ba dokonca tlieskanie samotných kosatiek. Ďalšie vystúpenia sme absolvovali v poradí delfíny, tulene a papagáje. Vystúpenie delfínov bolo tiež veľmi zaujímavé a vystúpenie tuleňov malo zase asi najlepšiu hudbu. Asi najnudnejšie by som označil vystúpenie papagájov. Zvyšok parku sme už len prebehli, zaujímavý bol pavilón tučniakov, biely tiger, papagáje, podmorský tunel alebo záverečná botanická časť.

Loro Parque Loro Parque Loro Parque Loro Parque Loro Parque

Okolo 17tej hodiny prichádzame na pláž Playa Jardín. Je to asi len 5 minút od Loro Parque a pláž má výrazný čierny piesok. Vytúžené kúpanie na záver dňa sa teda stáva realitou. Presnejšie vyšantenie sa vo vlnách, lebo plávať sa moc nedalo. Po ceste naspäť sme sa ešte zastavili pri údajne 1000-ročnom dračom strome Drago Milenario v dedinke Icod de los Vinos. Strom sa nachádza v parku Parque del Drago, ktorý je otvorený len do 18:30, takže sme si ho pozreli len zvonku. Domov pokračujeme cez Chio a Adeje.

Playa Jardín Playa Jardín Playa Jardín strom Drago Milenario

5.deň (4.5.) – Barranco del Infierno a poobedné plážovanie (okruh 75 km)

Posledný deň na Tenerife by sa dal nazvať turisticko-kúpací. Vyhradili sme si čas na malú túru doobeda a 4 pláže poobede. Barranco del Infierno je len kúsok od nášho ubytka v meste Adeje a podľa oficiálnej webstránky bola táto trasa uzavretá kvôli padaniu skál. Nechali sme si však poradiť od bratov Čechov, ktorí tam boli pred pár dňami. Vstupnú bránu treba preskočiť a potom vás čaká kamenno-štrkový chodník. Popri ceste vedie kanálik s vodou a na striedačku stúpate, klesáte. Je to mierne náročná túra dlhá 6,5km na konci ktorej ste odmenený pekným kaskádovitým vodopádom. Počas cesty je 7 drevených kolíkov, ktoré vás informujú o prejdenej vzdialenosti. Cesta sa na konci zužuje do úzkej rokliny, kde sme sa snažili moc nezdržiavať kvôli spomínanému padaniu skál. Takže rýchlo sa odfotiť s vodopádom a naspäť. Celá túra nám zabrala zhruba dve hodiny a neboli sme jediní, čo išli napriek zákazu, takže sa nemusíte báť.

Barranco del Infierno Barranco del Infierno Barranco del Infierno Barranco del Infierno Barranco del Infierno

Na obed sa zastavujeme ešte nakúpiť v LIDLi a plážový maratón sa môže začať. Prvá zastávka je Playa El Médano na juhovýchode ostrova. Je to viacero pláži, ktoré sa tiahnu až k červenému vrchu Montana Roja (171m). Z druhej strany tohto kopca je naša ďalšia plážička Playa de la Tejita. Ak by sme mali označiť nejakú pláž za najprírodnejšiu a najmenej komerčnú, tak to bude práve táto.

TIP: Na konci pláže za kamennou bariérou je časť pre vyznávačov nudizmu

Oproti El Médanu tu boli oveľa väčšie vlny, takže sme si moc nezaplávali. Ak by ste mali dostatok času, tak rozhodne odporúčame vybehnúť si na Montanu Roju, ktorú sme už my nestihli. Na záver dňa prichádzame do nášho susedného rezortu Los Christianos. Treba povedať, že je ešte krajší a luxusnejší ako Playa de las Americas. My sme si vybrali z ponuky pláž Playa de las Vistas, ktorú by som zaradil medzi najkrajšie pláže, čo sme boli. Playa de las Americas má síce všade tmavý piesok, no tu bol pekný žltý a v kontraste s azúrovou farbou vody bol zážitok dokonalý. Plážový deň zakončujeme plážou Playa del Camisón v tvare polkruhovitého boxíka.

El Médano Playa de la Tejita Playa de la Tejita Playa de las Vistas Playa del Camisón

6.deň (5.5.) – Ranný odlet

Ráno máme odlet 6:25, takže sme toho moc nenaspali. O 4-tej vraciame auto na letisku a čaká nás ešte prestup v Lutone, kde sma mali 4 hodiny času. Zrovna tam bola demonštrácia, čo ale parťákov vôbec neodradilo a išli sa aj tak pozrieť do mesta. Ja som ich počkal na letisku, keby dačo, aby aspoň niekto priletel domov. Do Bratislavy prilietame 21:25, plní zážitkov a dojmov a s konštatovaním, že najbližšie sa ide na Fuerteventuru.