5/5 - (7 votes)

(15.09.2015 – 19.09.2015) Egejské more, biely piesok ako v Karibiku a božský pokoj na zelenom polostrove. Aj to sú spoločné menovatele gréckeho Chalkidiki. Stačí si kúpiť lacné letenky do Thessaloniki, požičať auto na letisku, vybrať si ten správny „prst“ a nekonečné plážovanie sa môže začať.

Dĺžka výletu: 4 noci | Dĺžka letu: Budapešť – Thessaloniki: 1,5h (sledujte lacné letenky)
Cena leteniek: 76€ | Ubytovanie: 43€ / 4 noci | Auto + benzín: 44€ | Spolu na osobu: 163€ + jedlo cca 50€

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (15.9.) – Mestečko Toroni
2.deň (16.9.) – Sarti a pláže na východnom pobreží
3.deň (17.9.) – Severné pláže
4.deň (18.9.) – Západné pobrežie a jeho pláže
5.deň (19.9.) – Rozlúčka s Chalkidiki

1.deň (15.9.) – Mestečko Toroni

Chalkidiki sa skladá sa z troch polostrovov v tvare prstov – Kassandra, Sithonia a Athos. Zaujímavosťou je, že Athos je autonómny mníšsky štát, kde majú zakázaný vstup ženy a deti. Ak by ste tam predsa len chceli ísť, treba si vybaviť povolenie pol roka dopredu. Tie najkrajšie pláže sú na strednom prste Sithonia a práve to je cieľová oblasť nášho výletu. Ubytovanie sme si zvolili v mestečku Toroni na juhu ostrova. Cez booking sme si vybrali Fotini’s Studio 2, ktoré je len 5 minút od peknej pláže Toroni Beach. Druhá alternatíva je bývať v meste Sarti na východnom pobreží, avšak tam už je pláž komerčnejšia. Cesta z letiska do Toroni trvá približne 2 hodiny. Auto sme riešili opäť cez náš osvedčený agregátor vipcars.com.

TIP: Po ceste sú 3 Lidle, pričom posledný a hneď pri hlavnej ceste je v meste Nikiti.

Parkovanie je free hneď pred apartmánom a ubytovanie vybavuje veľmi milá pani Svetlana. Dávame na seba plavky, pribaľujeme bluetooth repráčik, pivo, chipsy a piknik na pláži sa môže začať. Voda má v septembri príjemných 23°C a vzduch do 30°C. Čistota vody je bezpochyby na jednotku s hviezdičkou a na tejto pláži máte ako bonus každodenné západy slnka. Na konci pobrežného pása je zrúcanina hradu, ktorý bol dočasne zatvorený kvôli rekonštrukcii. Ak si chcete ráno zabehať, tak je to dobrý cieľový bod. Čo sa týka nočného života, tak to tu vôbec nežije, pripravte sa na pokojné večery, kde budete radi, že je vôbec otvorená nejaká reštaurácia. To nám ale nebráni vychutnať si pred spaním lokálne pivko.

2.deň (16.9.) – Sarti a pláže na východnom pobreží

Deň začíname 2,3km behom po pobreží Toroni. Je to najlepší spôsob na prebratie a môžete sa hneď potom hodiť do mora. Dnes máme na pláne východné pobrežie v okolí mesta Sarti. Cesta vedie len po obvode ostrova, takže nie sú možné prechody krížom. Začíname smerom na juh a prvú zastávku máme v prístave Porto Koufo, kde je krásna panoramatická scenéria. Po ceste sa nachádza veľa vyhliadkových bodov, takže sa zastavte, kde len budete chcieť. Prvá väčšia zastávka je pláž Orange Beach, alebo pod domácim názvom Kavourotripes. Borovicový les, okrúhle kamene ako na Seycheloch, plytký vstup do azúrovej vody, aj takto by sa dala opísať táto krásna pláž. Rozprestierame deku na ten náš kameň a ideme do vody. Môžete si tu dobre zaplávať alebo zašnorchlovať pri brehu. Spozorovali sme tu aj prvú medúzu, takže treba byť obozretný. Okolo obeda sa presúvame do auta skonzumovať náš tradičný šalát a o kúsok nižšie na pláž Platanitsi Beach. Autom sa dá dostať len po vstup do kempingu a odtiaľ treba šliapať peši asi 10 minút.

TIP: Ak nemáte práve cestu do Karibiku, stačí navštíviť túto pláž s nádherným bielym pieskom 🙂

Okrem toho, že sme tam boli skoro sami, máte výhľad na tretí prst s fascinujúcou horou Mount Athos (2030m).

Porto Koufo  Orange Beach  Orange Beach Platanitsi Beach Platanitsi Beach

Z tejto pláže sa nám ani nechce pohnúť ďalej, ale musíme. Zastavujeme sa v mestečku Sarti na megahotdog v bare Zanzibar. Okrem príjemnej obsluhy oceňujeme aj výhľad na azúrovú vodu. Sarti Beach je typická mestská pláž s lehátkami a nie práve najčistejším vstupom do vody. Tu sa teda ani nekúpeme a pokračujeme naspäť po obvode ostrova. Ako svetobežníci vieme, že 3-4 pláže na deň sú max, ak to nechceme iba preletieť. Do štvorice pridávame pláž Kalamitsi Beach. Troška vybláznenia na záver dňa nezaškodí, takže si požičiavame vodný bicykel so šmýkalkou. Bicyklujeme k ostrovu, na ktorý sa dá vyliezť a úzkou cestičkou pomedzi kríky prísť až na vrchol s vlajkou. Okrem toho tam ale nič viac nečakajte, žiaden výhľad a môžete skončiť ešte dobre dopichaní. Pomaly nám zachádza aj slnko, takže je najvyšší čas pobaliť sa a ísť na ubytko. Večer sme si dali prechádzku po našom malom mestečku a treba povedať, že ak neboli otvorené dve reštiky, tak ani jedna. Zaujímalo by nás, či to je krízou, alebo tým, že už je september.

Platanitsi Beach Platanitsi Beach Sarti Beach Kalamitsi Beach Kalamitsi Beach

3.deň (17.9.) – Severné pláže

Dnes máme v pláne sever polostrova a pokračovať od pláže Orange smerom nahor. Ráno začíname prípravou nášho šalátika, rýchlym nákupom v supermarkete a vypeckovaním nášho CD v aute. Mimochodom, na každý výlet si napaľujeme nové a nové CD a potom sa veľakrát stane, že sa nám tie pesničky pripomenú nejaký výlet z minulosti. Našim prvým cieľom je oblasť Vourvourou s plážou Karydi Beach. Táto pláž by sa dala nazvať idylickou pre rodiny s deťmi, je tu pokojná a plytká voda. Zátoka v tvare písmena U má pekné okrúhle kamene na koncoch, po ktorých sa môžete poprechádzať a pozrieť si scenériu z iného uhla. Po relaxe vo vode sa presúvame na ďalšiu „karibskú“ pláž Trani Ammouda. Biely piesok, dlhý pobrežný pás a len zriedka nejakí ľudia. Skladáme sa hneď na začiatku pláže do tieňa, pustíme si hudbu z Jamesa Bonda a vyťahujeme šalát s lososom. Neskutočná pohodička. Vstup do vody je veľmi pozvoľný a voda je dlho dlho plytká. Ideme si zaplávať a potom dať poobedňajšieho šlofíka.

TIP: Ak chcete spraviť pekné panoramatické zábery, dá sa vybehnúť na priľahlý zelený kopec.

Karydi Beach Karydi Beach Karydi Beach pláž Trani Ammouda pláž Trani Ammouda

Zásoby plechoviek piva sa nám pomaly míňajú a tak sa zastavujeme v Lidli v meste Nikiti. Celkom nám zachutilo miestne kakavko. K mestskej pláži Nikiti Beach sa dostanete podľa navigácie viacerými cestami. V praxi to ale vyzeralo, že nás to vodilo poľnými cestami, takže si treba dať pozor. Táto pláž je úzka a až tak nás neočarila, takže ideme rovno ďalej. Z hlavnej cesty sme si všimli malý podlhovastý ostrov, ktorý sme ani nemali v pláne. Najbližšie k nemu je Kastri Beach, kde odparkujeme auto a dobrodružstvo ku skale sa môže začať. Terén je trošku ťažšie prístupný, takže sme tu sami a nie je problém ísť do vody aj na naháča 🙂 Moje tohtovýletové šťastie na medúzy mi privodilo do cesty druhú medúzu, našťastie bez kolízie. Určite sem nechoďte bez potápačských okuliarov, dno je veľmi plytké a treba dávať pozor aj na ježkov. Vzhľadom na tento fakt sme cestu na ostrov radšej oželeli. Autom sa presúvame na druhú stranu kopca k pláži Agios Loannis Beach. Okrem peknej pláže sa môžete osviežiť v bare v štýle džungle. Dávame si drink a kávičku a na záver dňa ešte posledné kúpanie. Akurát nám to vychádza, do zotmenia sme doma v Toroni.

Nikiti Beach Nikiti Beach Kastri Beach Agios Loannis Beach Agios Loannis Beach

4.deň (18.9.) – Západné pobrežie a jeho pláže

Prebúdzame sa do pekného slnečného rána. Celkovo si musíme zaklopať, lebo počas celého pobytu nebolo ani obláčika. Začíname tam, kde sme včera skončili, na pláži Kalogria Beach. Ráno sme tu medzi prvými návštevníkmi a skladáme si veci pri okrúhlych kameňoch. Predpoklad, že by tu mohol byť pekný podmorský svet sa naplnil, ba dokonca prekvapil. Okrem skál pri brehu, je jedna veľká asi 200m od brehu. Práve tu sme zažili najlepšie šnorchlovanie celej Sithonie, stretnete veľké húfy rybičiek a farebne sa to len tak hemží rôznymi druhmi.

TIP: Kalogria Beach je jedna z najlepších pláží na šnorchlovanie.

Na skalu môžete aj vyliezť, ale treba dávať pozor na morských ježkov. Za skalou už na dno neuvidíte a povrch sa prepadá do morskej hlbočiny. Keď sme sa vrátili na breh, niekto dokonca vylovil hviezdovku. Presúvame sa ďalej na Lagomandra Beach. Pláž je v hotelovom rezorte, kde to bolo samé lehátko, takže sme sa presunuli kúsok za roh, kde máte dlhý pobrežný pás s výhľadom na „korytnačí“ ostrov Kelifos.

Kalogria Beach Kalogria Beach Lagomandra Beach Lagomandra Beach Lagomandra Beach

Na poobedie sme si nechali najbližšie okolie Toroni. Pláž Tristinika Beach je dostupná autom a ešte pred samotným kúpaním nás zaujal štýlový bar Ethnik. Stoličky, bar ako aj všetko ostatné je pomaľované tými najpestrejšími farbami. Dávame si ľadovú kávu a usádzame sa na pohodlný gauč s výhľadom na pobrežie a azúrovú vodu. Dokonalú scenériu dotvárajú kopce v diaľke a zelená príroda. Aj keď je to dlhá otvorená pláž, hneď pri brehu sme videli množstvo rybičiek. Dnes sme obed trošku odkladali a tak si dávame poslednú porciu šalátu až na ubytku. Treba sa posilniť pred posledným bodom záujmu, ktorého pracovný názov je Hidden Beach. Všetko, čo o ňom vieme je, že je to ťažšie dostupná pláž niekde smerom k zrúcanine hradu. Sme na konci pobrežnej cesty a pokračujeme smerom hore lesnou cestičkou. Treba sa držať pobrežia, aby ste nešli ani moc vysoko, ani moc nízko. Cestička je mierne zarastená a podľa GPS sme usúdili, kedy asi máme už zliezť dole. Trochu sme sklamaní, že to nie je piesková pláž, ale len lístie a iný lesný materiál. Na druhej strane, sme tu sami a pivko máme 🙂 A nakoniec sme si tu celkom dobre aj zapotápali. Dno má kúsok ďalej od brehu aj 3-5 metrov a má to také tajomné čaro preskúmavať podmorský svet, keď viete, že ste tu sami. Zo skrytej pláže sa vraciame akurát pred zotmením. Dáme si sprchu a ideme pohľadať pani Svetlanu, aby sme mohli vyplatiť ubytko. S takými milými hostiteľmi sme sa už dávno nestretli, dali nám na cestu červené víno a ešte nám chceli nabaliť aj klobásky, keďže jej manžel je mäsiar. Taška sa nám ale po ceste roztrhla, takže vínko nám asi nebolo súdené. Sadáme si do reštiky a na záver výletu si doprajeme poriadnu večeru – niekto kalamáre a niekto steak.

Tristinika Beach Tristinika Beach Tristinika Beach Hidden Beach Hidden Beach

5.deň (19.9.) – Rozlúčka s Chalkidiki

Ráno ešte stíhame kúpanie na našej pláži Toroni. Vychutnávame si poslednýkrát egejské more a úžasnú prírodnú scenériu naokolo. Na cestu na letisko rátame 2 hodiny, takže stačí vyraziť okolo desiatej. Na vrátenie auta sme dohodnutí na presný čas. Všetko prebehlo hladko a informácia o posune letu sa nakoniec ukázala ako nepravdivá. Do Budapešti prilietame okolo tretej hodiny. Pri parkovacej zóne otvorili múzeum letectva, takže sme si to poznačili na najbližšiu cestu na toto letisko.