5/5 - (17 votes)

(8.10.2016 – 11.10.2016) Október, koniec sezóny, more s príjemnou teplotou, ideálny čas na poslednú letnú dovolenku. Naše kroky zavítali na perlu stredomoria – overenú Sardíniu. Tentokrát sme sa zorganizovali pánsku jazdu a rozhodli sa navštíviť východnú časť ostrova Olbiu. Tyrrhenské more má príjemných 21C a pláže na Smaragdovom pobreží sú hotový Karibik. K tomu máme ubytovanie pri pláži na opustenom kraji mesta, relax sa môže začať.

Podrobná mapa miest, ktoré sme navštívili.

Dĺžka výletu: 4 noci | Dĺžka letu: Bratislava (BTS) – Alghero (AHO): 2h
Cena letenky: 39€ | Ubytovanie: 57€ / 4 noci | Auto + benzín: 26€ / osobu | Spolu na osobu: 122€ + jedlo 50€

Obsah

1.deň (08.10.) – Príchod do Olbie
2.deň (09.10.) – Smaragdové pobrežie (severné pláže od Olbie)
3.deň (10.10.) – Okolie ostrova Tavolara (južné pláže od Olbie)
4.deň (11.10.) – Alghero a posunutý let

1.deň (8.10.) – Príchod do Olbie

Pláž pri ubytku

Keďže lietame väčšinou z Budapešti, vážime si každý odlet priamo z Bratislavy. Prílet na letisko Alghero je poobede o 14:15. Auto sme si zajednali cez Ryanair car hire, lebo vychádzalo najvýhodnejšie. Má to len jednu zradu, že extra poistenie je cez tretiu stranu, cez spoločnosť Axa. Keby sa niečo stalo, tak vám strhnú peniaze z depozitu a riešite si to následne sami s Axou.

TIP: Pripravte sa na vysoký depozit za auto, my sme mali 1300E (pre Taliansko je to bežné) a skontrolujte si, či akceptujú debetné karty (po novom sa stretávame s tým, že akceptujú len kreditky)

Preberáme si auto od spoločnosti Locauto a vyrážame na východnú časť ostrova. Google maps ukazuje 138km a nejakú hodinu a trištvrte do cieľa. Po ceste sa ešte zastavujeme vo veľkom hypermarkete v Sassari. Nakúpiť jedlo, vodu a samozrejme niečo tvrdé.

Ubytovanie Bunte Residence je na okraji mesta a posledný úsek vedie po poľnej ceste. Celý ubytovací komplex je takmer prázdny. Nevideli sme ani len personál, lebo kľúče nám nechali v schránke. Bonus k tomuto ubytku je malá ľudoprázdna pláž.

Bunte ResidenceBunte ResidencePláž pri ubytkuPláž pri ubytku

2.deň (9.10.) – Smaragdové pobrežie (severné pláže od Olbie)

Spiaggia di Rena Bianca

Na pláne máme pláže severne od mesta Olbia. Prvou zastávkou je Spiaggia di Rena Bianca, papierová jednotka podľa Tripadvisora. A toto ocenenie by som jej vôbec nebral. Nádherný biely piesok, krištáľovo čistá plytká voda, dookola zeleň, v pozadí kopce a po turistoch takmer ani stopy. Žiadne medúzy, ale ani sme veľa nenašnorchlovali. Počasie je ako lusk a tak sa ešte v októbri aj opálime.

Pláží na Sardínii je neúrekom a tak sa oplatí prečítať čo najviac recenzií. Smaragdové pobrežie (Costa Smeralda), do ktorého patrí aj Rena Bianca, je označované za najluxusnejšiu časť Sardínie a prirovnávané ku Karibiku. Nie je náhoda, že sám Berlusconi si tu zaobstaral 68-izbovú vilu na 168-akrovom pozemku, ktorý zahŕňa šesť bazénov, amfiteáter a dokonca umelú sopku.

Poobede sa presúvame na ďalšiu pláž Spiaggia Capriccioli. Sú to v podstate viaceré zátoky na cípovitom výbežku, ale keď vidíme ten čulý turistický ruch, tak si to len nafotíme a pokračujeme.

Spiaggia di Rena BiancaSpiaggia di Rena BiancaSpiaggia di Rena BiancaMys CapriccioliSpiaggia Capriccioli

Oveľa lepšou voľbou je neďaleká Spiaggia del Principe. K pláži vedie cestička s mierne náročným terénom a možno aj to je dôvod, prečo tu bolo menej ľudí.

TIP: V tejto oblasti sa pohybujte radšej po hlavných cestách, lebo google maps vás bude navigovať cez cesty, ktoré si rezort dávno uzavrel

Presun severnejšie na pláž Spiaggia del Piccolo Pevero sa skomplikoval kvôli neprejazdnej ceste a museli sme to celé obchádzať. Menšia pláž Piccolo Pevero má väčšieho brata Grande Pevero, ale tam sme sa už nedostali pre pokročilý čas. Ideme zohnať niečo pod zub, lebo reštaurácie sú normálne pozatvárané. Nakoniec to vyhral zase supermarket.

Po ceste na ubytovanie sa zastavujeme na pláži Spiaggia Pittulongu, papierová trojka podľa Tripadvisora. Prvýkrat sa nám naskytuje pohľad na monštruóznu horu na ostrove Tavolara. Je to famózny ostrov nielen cez deň ale aj pri západe slnka. Dnešný večer trávime na izbe hraním kartovej hry bang a popíjaním pri dobrej muzike.

Spiaggia del PrincipeSpiaggia del PrincipeSpiaggia del PrincipeSpiaggia del PrincipeSpiaggia Pittulongu

3.deň (10.10.) – Okolie ostrova Tavolara (južné pláže od Olbie)

Spiaggia di Porto Istana

Severné pláže nastavili latku veľmi vysoko. Sme zvedaví, aké budú tie južnejšie od Olbie. Prvou z nich je papierová dvojka podľa Tripadvisora, Spiaggia di Porto Istana. Krásna čistá biela pláž s výhľadom na vápencový ostrov Tavolara. Pri brehu sa predvádza ochotne pózujúci modrý mečúň. Voda je dlho plytká a pod hladinou ďalej sa dali vidieť gigantické mušle zapichnuté na dne, presnejšie kyjovky šupinaté.

Na ostrov Tavolara premávajú lode z prístavu Porto San Paolo. Ak by sme mali jeden deň navyše, tak by sme to určite skúsili. Žije na ňom približne dvadsať ľudí a časť ostrova zaberá radarová základňa NATO. V jaskyniach pri pobreží je možné vidieť neolitické nástenné maľby. Vo vodách okolo ostrova bola v roku 1997 vyhlásená chránená oblasť. Vyskytuje sa tu tuleň mníšsky alebo kyjovka šupinatá, ktorú sme mali možnosť vidieť.

Spiaggia di Porto IstanaSpiaggia di Porto IstanaSpiaggia di Porto IstanaSpiaggia di Porto IstanaTavolara Island

Namiesto výletu na ostrov ponúkame rovnaký, ak nie ešte lepší tip. Pre nás najkrajšia pláž Spiaggia di Punta Don Diego. Cesta k nej vedie cez rezort, za ktorým sa vám odhalia dve nádherné pláže s impozantnou Tavolarou v pozadí. Stred vypĺňa zelený výbežok so skalami, kam sa dá ešte viac zašiť.

TIP: Pre lepších plavcov odporúčame 600m vzdialený vrak potopenej lode, viď. naša google mapa

Dobrodružné trio ja, Tomáš a Juri sa vydávame za potopeným vrakom. Asi po pol hodine plávania sme pri vraku. Vyzerá to síce, že stožiar padne každú chvíľu niekomu na hlavu, ale tak nezdržujte sa pod ním dlho 🙂 Je to zážitok, jednak zaslúžená vzdialenosť, ale za odmenu máte autentický vrak lode a rybičky všade navôkol. Poslednou plážou, ktorú máme v programe, je Cala Brandinchi. Dlhá úzka rodinná pláž ako inak s krásnym bielym pieskom. Pred západom slnka sa presúvame na vyhliadku Belvedere a Capo Coda Cavallo. Dostanete sa tam pohodlne autom a posledných 5 minút vyšliapete.

Belvedere a Capo Coda CavalloCala BrandinchiSpiaggia di Punta Don DiegoSpiaggia di Punta Don DiegoSpiaggia di Punta Don Diego

4.deň (11.10.) – Alghero a posunutý let

Pláž Maria Pia

Počas cesty na letisko sa dozvedáme, že nám posunuli let o dve hodiny. Meníme teda plán a čas navyše využijeme na prechádzku po pláži Maria Pia. Západné pobrežie je rozbúrené a fúkal silný vietor, takže na kúpanie to nebolo. Namiesto toho si radšej ideme sadnúť na kávu do historického centra. Odlet je nakoniec posunutý o viac ako 3 hodiny, čo sme chceli využiť na nárokovanie 250E podľa smernice EU261. Ryanair je ale v tomto prefíkanejší ako by ste si mohli myslieť. Vyplnili sme dobre ukrytý formulár EU261 na nárokovanie kompenzácie oneskoreného letu a čakali. Odpoveď bola, že bohužiaľ nemáme nárok, lebo to isté lietadlo malo ráno otočiť trasu Bratislava – Londýn a v Londýne boli zlé poveternostné podmienky. O čom sme však nevedeli je, že máte nárok na poukážky na jedlo na letisku.