5/5 - (5 votes)

(05.12.2011 – 09.12.2011) Píše sa december 2011 a kto si myslí, že sa v tomto období už nedá kúpať, je na veľkom omyle. Kanárske ostrovy alebo “ostrovy večnej jari“ vás rýchlo vyvedú z omylu. Spoločnosť Ryanair prevádzuje linku Bratislava – Las Palmas nepretržite aj v zime a nám sa podarilo zabookovať letenky za 88€. Tentokrát sme sa zamerali na celý ostrov a hlavné mesto Las Palmas de Gran Canaria. Ubytovanie vyhralo osvedčené mestečko Puerto Rico. 5-dňový trip sa môže začať.

Dĺžka výletu: 4 noci | Dĺžka letu: Bratislava (BTS) – Gran Canaria (LPA): 5h (sledujte lacné letenky)
Cena letenky: 88| Ubytovanie: 56€ / 4 noci | Auto Citroen C4: 64| Spolu na osobu: 208€ +/-

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (5.12.) – Večerný prílet
2.deň (6.12.) – Okružná jazda okolo ostrova
3.deň (7.12.) – Pieskové duny Maspalomas
4.deň (8.12.) – Cocodrilo park, kráter Bandama a hlavné mesto Las Palmas
5.deň (9.12.) – Rozlúčka s Puerto Ricom

1.deň (5.12.) – Večerný prílet

Na letisko Gran Canaria (LPA) prilietame v pondelok 5. decembra 16:25 lokálneho času. Tentokrát si požičiavame auto od spoločnosti Goldcar. Z kategórie “compact“ sa nám ušiel červený Citroën C4. Konečná cena bola troška vyššia o 30€, keďže sme si dali na mieste extra poistenie pokrývajúce všetky výnimky, ako napríklad rozbitie skla, strata kľúčov, podvozok a pod. Inak chceli totiž zálohu 500€. Platiť sa dalo výhradne kartou. Nádrž sa dá vybrať buď plná alebo takmer prázdna a dotankujete si na prvej benzínke, my sme si vybrali prvú možnosť. Aj keď som mal pocit, že troška si tam prihodili k cene benzínu, ale zase bolo to pohodlnejšie, 60l nám vydržalo do konca výletu. Po diaľnici sa presúvame do mestečka Puerto Rico. Je to trojprúdová diaľnica a od Maspalomas sa zužuje na dva pruhy. Hneď pri vstupe do mesta ma zastavili policajti, ale našťastie len bežná kontrola.

TIP: TIP: Maximálna rýchlosť na diaľnici 120km/h, mimo mesta 90 km/h a v meste 50km/h.

Zvolili sme naše overené terasovité domčeky Apartamentos Cumana. Tentokrát sme vychytali apartmán úplne navrchu, kde sme aj odparkovali auto. Ubytujeme sa a vyrážame do večerného mesta. Vianočná výzdoba je už v tomto čase nahodená a v diaľke na kopci sa vynímajú dva svetielkujúce stromčeky. Mám na sebe len kraťase a tričko a v duchu si tak predstavujem ako ľudia na Slovensku drkocú zubami. Zastavujeme sa v obchodnom centre na malý nákup a smerujeme k pláži Puerto Rico. Odraz svetiel na vodnej hladine vytvára romatickú atmosféru. Otvárame vínko, veď noc je ešte mladá. Pokračujeme po centrálnej pasáži, kde dole sú poväčšinou obchody so suvenírmi, oblečením a reštaurácie. V hornej časti sú zase viacmenej bary a prehlušujúca sa hudba. Troška sme posedeli, zatancovali a ide sa spať. Výhľad z balkóna sme mali na celé Puerto Rico. Jediná daň bola, že sme aj hlasnejšie počuli hudbu z centra. Paradoxom tohto mesta je, že s pribúdajúcim časom sa hlasitosť zvyšuje, takže o takej jednej v noci máte zadarmo diskotéku.

2.deň (6.12.) – Okružná jazda okolo ostrova

Zobúdzame sa do krásneho slnečného dňa. Vstávame okolo 8. hodiny a dojedáme naše domáce zásoby. Rezne s chlebom a uhorky. Ostrov Gran Canaria sa dá obísť po obvode celý dookola. Na východe pohodlná diaľnica a na západe serpentíny o život. Presne to bude náš plán na dnes.

Apartamentos Cumana Apartamentos Cumana Apartamentos Cumana

Nasadáme do nášho Citroëna a program sa môže začať. Prvá zastávka je nádherná azúrová pláž Amadores. Parkovisko bolo zaplnené do posledného miesta a tak bolo treba ísť úplne nakoniec na nevyasfaltovanú časť. Je pravda, že Amadores je jedna z najvychytenejších pláží, ale že to bude v decembri hlava na hlave sme nečakali. Vo vode bolo pomenej ľudí, ale osmelili sme sa. Plávame k bariéram, ktorými je pláž oddelená od oceána a pokračujeme opalovaním na deke. Slniečko je naozaj prudké a museli sme sa aj troška natrieť, predsa len nie sme v našich zemepisných šírkach.

pláž Amadores pláž Amadores pláž Amadores pláž Amadores

Po príjemnom ovlažení pokračujeme po serpentínach k prístavu Puerto de Mogán a samotnému mestečku Mogán. Za ním odbáčame doľava a cesta do najväčších kopcov ešte len začína. Prvá vyhliadka je Mirador del Balcon. Pohľad na predierajúce sa slnečné lúče pomedzi štyri ostré kopce je úžasný. Nachádzame sa v oblasti národného parku Tamadaba.

TIP: TIP: Prístup do parku je zvnútra ostrova cez mesto Artenara.

Pre nás by to bola dosť zachádzka, keďže máme ešte dlhú cestu okolo ostrova. Cesta vedie stále cez serpentíny a otvárajú sa nám nádherné panorámy. Skaly hýria všetkými možnými farbami. Raz za čas tu stretnete aj kamión a treba sa modliť, aby to nebolo v zákrute. Postupne sa nám otvára výhľad na prístav Puerto de las Nieves, kde sa zastavujeme na mieste El Dedo de Dios, v preklade “Boží prst”. Charakteristický tvar skaly bol zničený tropickou búrkou v roku 2005.

Mirador del Balcon serpentíny Dedo de Dios Dedo de Dios Dedo de Dios

Z mesta Agaete pokračujeme priamo do Las Palmas, aby sme to stihli ešte pred zotmením. Po ceste míňame zaujímavý kopec zastavaný asi do štvrtiny rôznymi farebnými domčekami, naozaj úchvatné. Auto sme odparkovali pred budovou auditória Alfreda Krausa. Ideme sa prejsť pozdĺž pláže Las Canteras, kde je pekne spravená promenáda s množstvom obchodíkov a reštaurácií. My sme si ju prešli až nakoniec a akurát sa nám aj zotmelo. Samotné kúpanie plánujeme, keď sem prídeme znova o dva dni. Žalúdku sme išli ulahodiť na “All you can eat“ u číňana. Za paušál 7€ sme okrem rôznych druhov mäsa a prílohy mali aj sushi, zmrzlinu a ovocie. A potom nenajedzte sa do prasknutia, ešte že auto sme nemali až tak blízko, tak nám troška vytrávilo. Záverečná fáza cesty po diaľnici pred nami a okrem toho, že sme išli okľukou až cez mesto Arucas, sa už nič také vážne nestalo. Na izbe sme okolo 23. hodiny.

3.deň (7.12.) – Pieskové duny Maspalomas

Ráno sa vstávalo ťažko po takom náročnom dni. Rýchly nákup v Hyperdine a kým sme sa vymotali z mesta, bol aj obed. Na diaľnici bola nehoda, takže sme sa zdržali ešte ďalšiu polhodinku, kým sme dorazili do strediska Maspalomas. Auto sme odparkovali pri hoteli Riu. Tabuľa ukazuje 24°C, ale dnes to na kúpanie asi nebude, jednak fúkal vietor a boli aj veľké vlny. Prechádzame cez pasáž reštaurácií k 68m vysokému majáku, ktorý je dominantou pláže Playa de Maspalomas. Pláž sa tiahne popri pieskových dunách a keď sa kúsok prejdete, môžete doraziť až na nuda pláž 🙂 My sme si to namierili do stredu pieskových dún, troška poobdivovať tento prírodný úkaz. Dunas de Maspalomas sú od roku 1989 chránenou rezerváciou UNESCO. Obchádzame si to autom na druhý koniec dún k pláži Playa del Inglés. Takisto sme sa kvôli silným vlnám nekúpali. Je tu veľké parkovisko a obchodíky so suvenírmi, tak sme si niečo aj pokúpili. Padol návrh ísť sa kúpať do termalu, ktorý sme zahliadli v centre Maspalomas.

Maspalomas 68m vysoký maják, ktorý je dominantou pláže Playa de Maspalomas Playa de Maspalomas Playa de Maspalomas Dunas de Maspalomas

Nápad to bol síce fajn, aj nám spravili zadarmo prehliadku fitka, sáun a bazéna, ale tá teplota vody bola len okolo 20°C. Na večeru sa zastavujeme naspäť pri majáku a dávame si ryby. Sú to celkom humoristi, keď nám chceli ponúknuť asi polmetrovú rybu, dokonca nám ju doniesli ukázať, keďže sme boli trošku nerozhodní. Nakoniec to vyhral grilovaný losos so zemiakmi a oblohou. K tomu ešte redbull, aby sa mi lepšie šoférovalo. Po dobrom jedle sme si dali prechádzku po luxusných obchodoch, ktoré sme objavili po ceste ďalej od majáka. Na izbu prichádzame príjemne unavení a ide sa rovno spať.

4.deň (8.12.) – Cocodrilo park, kráter Bandama a hlavné mesto Las Palmas

Dnes je na pláne jedno z dvoch hlavných miest Kanárskych ostrovov Las Palmas de Gran Canaria. To druhé je Santa Cruz na ostrove Tenerife. Čo by to bol ale za program, keby sme po ceste nestihli ešte ďalšie atrakcie. Prvá zastávka je park s krokodílmi Cocodrilo park.

TIP: TIP: Park sa nachádza v časti Los Corralillos, takže ho budete márne hľadať v meste Aguimes, aj keď sú tam tabule.

Park otváraju o 10:00 a vstupné je 10€. Keď som sa spýtal, koľko majú aktuálne krokodílov, tak odpoveď bola vyše 200. Je to v podstate menšia zoologická záhrada s tematicky upraveným prostredím. Okrem množstva krokodílov sme mali možnosť vidieť papagáje, tigra, jelene, opice, koňa, svine, korytnačky a kaktusovú záhradu. Špecialitou je krokodília a papagájová show, ktoré bývajú okolo obeda.

Cocodrilo park Cocodrilo park Cocodrilo park Cocodrilo park Cocodrilo park

My sme sa už nechceli zdržiavať a pokračujeme ďalej na sever ostrova ku kráteru Bandama. Stúpame špirálovito priam až k nebu, cesta autom totiž vedie po hrane krátera úplne na najvyšší bod Pico de Bandama. Podľa tabule sme v nadmorskej výške 569 m.n.m. Naskytol sa nám výhľad do vnútra obrovitánskeho krátera a z druhej strany je možné vidieť až do Las Palmas.

kráter Bandama kráter Bandama  kráter Bandama kráter Bandama pohľad na Las Palmas z krátera Bandama

Za necelú polhodinku sme tam. Auto sa nám podarilo odparkovať pri námestí Plaza de Espana. Mesto je celkovo dosť preplnené a uličky úzke, takže bližšie k pláži sme to už nechceli riskovať. Prichádzame na pláž Playa de Las Canteras a ideme sa vyvaliť na deku. Slniečko nám striedavo zachádza za oblaky, ale pláž je relatívne zaplnená. Voda je na prvý dojem studenšia, predsa len sme na severe ostrova, ale bol by to hriech nezaplávať si.

TIP: TIP: Veľká časť pláže je pred vlnami Atlantiku chránená prírodnou skalnatou bariérou, zvyšok zase ocenia surferi.

Môžem hodnotiť, že Las Canteras je jedna z najlepších pláži na Gran Canarii, aj keď je to mestská pláž. Na porovnanie sme sa išli pozrieť aj na druhú pláž na východnom pobreží Playa de Las Alcaravenas. Je to skôr miesto na športové aktivity ako plážový volejbal. Oceán je tu o niečo špinavší, lebo neďaleko sa nachádza veľký prístav.

pláž Playa de Las Canteras pláž Playa de Las Canteras pláž Playa de Las Canteras pláž Playa de Las Canteras pláž Playa de Las Canteras

Na záver dňa sa zastavujeme v najstaršej časti Las Palmas – Vegueta. Pozreli sme si krásny dom Casa de Colón, v ktorom údajne prebýval Krištof Kolumbus pred objavením Ameriky. Hlavné námestie zdobí katedrála sv. Anny a v tom čase aj množstvo vianočných stromčekov a svetielok.

dom Casa de Colón námestie katedrála sv. Anny Vianočná výzdoba

Cesta domov ubehla po diaľnici celkom rýchlo a náš pobyt sa pomaly ale isto blíži ku koncu.

5.deň (9.12.) – Rozlúčka s Puerto Ricom

Ráno sme si nakúpili bagety a išli sme sa prejsť na pláž Puerto Rico. Času je málo a pomaly sa poberáme na letisko. Nádrž ukazuje tri paličky z dvanástich, takže nám to akurát aj vyšlo. Auto odovzdávame okolo 11. hodiny. Kľúče sme mali nechať v schránke, ale pohybovali sa tam pracovníčky Goldcar, tak sme ich dali im. Odlietame 13:15 miestneho času.