5/5 - (3 votes)

(12.6.2010 – 15.6.2010) Nová destinácia Ryanairu prišla hneď na začiatku s akciou, letenky za 6€. Pôvodne zabookované pre 6 ľudí, ale náš počet sa nakoniec zredukoval na 4 a pridalo sa ešte ďalších 5 ľudí, jeden párik a trojčlenná skupinka na čele s kamošom. Bol to zatiaľ najpočetnejší výlet a nová skúsenosť so synchronizáciou takej veľkej skupiny. Po výlete sme konštatovali, že Taliani sú tak troška blázni… Veď zažiť hromadnú bitku na pláži, kde sa začala mlátiť polovica pláže slnečníkmi, doprava a parkovanie kde neexistujú pomaly žiadne pravidlá, mať osobného černoška, ktorý vás doviedol až do ubytka a raňajky do postele… To môžete zažiť len v Bari 🙂

Dĺžka výletu: 3 noci | Dĺžka letu: Bratislava (BTS) – Bari (BRI): 2h (sledujte lacné letenky)
Cena letenky: 6€ | Ubytovanie: 25,3€ / 3 noci | Autobus: 2 x 0,80€ / 75min | Spolu na osobu bez jedla: 32,9 +/-

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (12.6.) – Zoznámenie s Bari
2.deň (13.6.) – Pláž Pane e Pomodoro a hromadná bitka
3.deň (14.6.) – Katedrály a baziliky v centre mesta
4.deň (15.6.) – Ranný odchod

1.deň (12.6.) – Zoznámenie s Bari

Na letisko v Bari prilietame v sobotu o 11:40, odkiaľ nás odviezol bus necelých 10km na hlavnú stanicu. Hneď vedľa stanice je McDonald, ak by ste náhodou boli hladní, my sme sa len troška posilnili minerálkou a hor sa hľadať ubytko. Naši dvaja kamaráti sa ubytovali o dva dni skôr, takže nás troška ušetrili od nepríjemnosti pri ubytovávaní. Ubytovanie s navonok príjemným názvom Saint Nicholas Plaza sme síce mali zabookované, ale nakoniec to bola len adresa s kanceláriou a na miesto prišiel len černoško, ktorý rozubytoval ľudí po meste. Našťastie to nebol podvod, lebo zálohu 40% sme posielali dopredu na účet.

Našu skupinku 4 ľudí ubytováva černoško ako prvú do penziónu Aquila. Podľa ich cenníka to bolo 35€/noc, avšak žiadne ďalšie peniaze sme už neplatili, takže ubytko nás vyšlo v konečnom dôsledku veľmi lacno (25,3€/3 noci). Brali sme to teda ako ospravedlnenie, že sme nebývali na tom sľubovanom zámočku podľa fotiek 🙂 Vybaľujeme si veci a dohodneme sa so zvyškom partie, že sa stretneme priamo na hlavnej pláži. Pláž Pane e Pomodoro bola vzdialená asi pol hodiny pešo po chodníku pozdĺž pobrežia. Slniečko je veľmi agresívne a tak sa hneď prvý deň troška pripekáme.

Bari Bari Bari Bari Bari

Na večernej prechádzke stretávame mnohopočetný sprievod, niečo ako festival duchov a strašidiel mi to prišlo. Po ceste sa zastavujeme posedieť na vínko a pizzu. Treba poznamenať, že len za to, že sme si sadli, už bolo naúčtované na bločku 1,50€/osobu. Večer zaspávame príjemne unavení a zapíname si pre istotu na noc ventilátor.

2.deň (13.6.) – Pláž Pane e Pomodoro a hromadná bitka

Raňajky to boli veru až do postele. Potom ale nasleduje veľký šok, na tácke máme dva croissanty a dve malé piccolo kávičky 🙂 Niečo nám hovorí, že z tohto sa nenajeme, dáme to teda na jeden dúšok a vyrážame na pláž. Počasie nám praje a opäť to vyzerá na poriadne slnečný deň. Po ceste vidíme pri pobreží týpka, ako pretrepáva misku s chobotničkami, no veru zaujímavá činnosť. Konečne, sme na pláži a vyzerá to byť hlava na hlave, celá pláž je z diaľky zahalená pestrofarebnými slnečníkmi. Pri vchode nás oslovuje stánok s klobúkmi za 5€, tak si ich rovno aj kupujeme, chalani čierne a baby biele. Vtedy ešte ani len netušíme, koľko častí sveta tieto klobúčiky precestujú 🙂

Mestská pláž Bari Mestská pláž Bari Mestská pláž Bari Mestská pláž Bari

Rozkladáme si deku a ide sa plávať na neďalekú bariéru z kameňov. Na obed si zbehneme do reštiky, aby sme sa aspoň troška skryli pred slnkom a potom pokračujeme v slnení až do večera. Aj na tejto pláži chodili černoškovia s tabuľami plnými suvenírov, a vtedy to príde. Černoško asi omylom stúpil na frajerku jedného Taliana, ktorý to zjavne nerozdýchal. Zhodí bezbranného černoška na zem aj s tabuľou a začína do neho kopať. Pribehne skupina ľudí, ktorá si začne zastávať černoška, na to pribehnú známi toho násilníka a bitka sa môže začať. Boli sme asi 10m od centra diania a bitka naberala na intenzite, ľudia sa začali mlátiť slnečníkmi a palicami zo stromov čo našli. Najväčší vtip je v tom, že hlavný aktér si balí veci a odchádza aj s pár priateľmi nerušene preč. Bitka pokračuje ešte asi pol hodinu, až kým neprichádza polícia a zopár záchranok. Pochopiteľne fotky z tejto akcie nemáme 🙂 Večer začíname výjazdom do centra a dávame si fajnovú večeru v reštike. Naše pokusy pri hľadaní diskotéky sú neúspešné.

3.deň (14.6.) – Katedrály a baziliky v centre mesta

Tretí deň ráno sa rozdeľujeme na dva tábory, ten prvý, čiže ja, ide spoznávať citadelu mesta a zvyšok sa ide slniť na pláž. Prechádzam si to teda po hradbách po obvode mesta. Historické jadro má miestami až klaustrofobicky úzke uličky. Po ceste sa nachádza Basilica of Saint Nicholas, miniplážička na trojhlavých kameňoch, prístav porto di Bari, Bari Cathedral s dominantnou vežičkou a Swabian Castle, kde si robím prehliadku aj zvnútra. Mojim cieľom cesty je podľa mapky druhá pláž, ktorá je na opačnom konci mesta, chce to teda troška pevnej vôle a pridať do kroku. Chcem sa síce len ovlažiť, no pláž je nakoniec platená, že 4€, tak si ju pozerám aspoň z vonku 🙂 Naspäť idem busom a rýchlo za kamarátmi na pláž. Troška sa ešte ovlažíme, porobíme pár fotiek v klobúkoch a lúčime sa s plážou. Je večer a ideme si sadnúť do centra na miešané drinky a ochutnať nejaký fajnový šalátik. Posledný večer v Bari a ide sa spať, lebo o 3:00 je budíček.

Bari Bari Bari Bari Bari

4.deň (15.6.) – Ranný odchod

Prebúdzame sa do tichého rána, v uliciach ani nohy a po ceste len jeden spadnutý strom. Stretávame sa s ďalšími kamarátmi priamo na stanici. Kupujeme si lístky v miestnom bare a ide sa smer letisko. Všetko prebieha bez ďalších komplikácii a živí a zdraví dorážame na Slovensko.