5/5 - (5 votes)

(25.03.2011 – 29.03.2011) Koncom roka 2010 avizoval Ryanair novú linku Bratislava – Las Palmas. Jedinečná šanca letieť na Kanárske ostrovy priamo z Bratislavy čakala už len na vhodnú akciu. Na koniec marca sa nám podarilo zabookovať spiatočné letenky za 88E. Náš druhý výlet na kanáre sa môže začať. Pokiaľ sa pri návšteve Gran Canarie necháte unášať svojou fantáziou, budete mať pocit, ako by ste namiesto jedného ostrova navštívili 3 kontinenty. Afriku Vám pripomenú piesočné duny Maspalomas, hornaté vnútrozemie a sladkovodné nádrže, ako by ste sa nachádzali v kontinentálnej Európe a hlboké kaňony vo Vás môžu evokovať Ameriku.

Dĺžka výletu: 4 noci | Dĺžka letu: Bratislava (BTS) – Gran Canaria (LPA): 5h (sledujte lacné letenky)
Cena letenky: 88| Ubytovanie: 76€ / 4 noci | Auto Hyundai i30: 26,5| Benzín: 8 | Spolu na osobu: 198,5€ +/-

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (25.3.) – Nočný prílet
2.deň (26.3.) – Puerto Rico a pláž Amadores
3.deň (27.3.) – Stred ostrova – skala Roque Nublo
4.deň (28.3.) – Pieskové duny Maspalomas
5.deň (29.3.) – Rozlúčka s ostrovom

1.deň (25.3.) – Nočný prílet

Update 2024: Máme veľmi dobrú skúsenosť s požičovňou Cicar. Bez depozitu, s plným poistením, dá sa platiť kartou, alebo aj v hotovosti.

Na letisko Gran Canaria prilietame piatok v noci 23:45. Let trval necelých 5 hodín. Prebrali sme si autíčko Hyundai i30 od spoločnosti Top Car AutoReisen a po diaľnici po obvode ostrova sa dostávame do nášho mestečka Puerto Rico. Je naozaj obdivuhodné, koľko tunelov museli vystavať v takom hornatom teréne a vyzerá, že ta diaľnica pôjde ešte ďalej. Ubytovanie Apartamentos Cumana pozostávalo z množstva terasovitých domčekov. Trošku sme sa nabehali, kým sme našli ten náš, ale stálo to za to, mali sme celý apartmán pre seba.

Výhľad z apartmánu Naše ubytovanie Puerto Rico Puerto Rico

2.deň (26.3.) – Puerto Rico a pláž Amadores

Prebúdzame sa do teplého rána. Raňajky tentokrát neboli v rámci ubytovania, tak sme sa zastavili po ceste v SPARe. Tabuľa ukazovala 25C na slnku a my vyrážame na pláž Playa de Puerto Rico. Bola to typická mestská pláž s lehátkami a všade naokolo sa to hemžilo luxusnými hotelmi.

TIP: Doporučujeme sa poriadne natierať, lebo slnko je dosť klamlivé 🙂

Nato, že bol marec, bola pláž relatívne plná. Lehátka boli samozrejme platené, tak sme sa rozložili na piesok. Okolo obeda sa presúvame popri pobreží na ďaľšiu pláž. Tentokrát je to nádherná Playa de Amadores a treba povedať, že jedna z najkrajších pláži, čo sme navštívili. Aj keď to bola mestská pláž, tá azúrová farba vody spravila na nás dojem. Obidve pláže sú na konci uzatvorené bójkami, takže moc ďaleko si nezaplávate, ale zase more je pokojné a prakticky žiadne vlny. Celá Gran Canaria dýcha luxusom a niet divu, že práve ona je hlavným turistickým ostrovom.

Playa de Puerto Rico cesta na Playa de Amadores Playa de Amadores Playa de Amadores Playa de Amadores

3.deň (27.3.) – Stred ostrova – skala Roque Nublo

Hneď ráno vyrážame našim autíčkom po diaľnici smerom k Maspalomas a tam odbáčame na cestu do stredu ostrova. Cesty sú to o život, terén je taký hornatý, že sme miestami až neverili, ako tam tie cesty dokázali vystavať. Bolo zvykom pred každou zákrutou trúbiť a potom už len dúfať, že vám tam niečo z oproti nevyletí. Po hodinke cesty sme museli zastať, lebo sme mali dosť neistý žalúdok a to nikomu z nás nebýva nejako zle. Ale dosť bolo strašenia, dá sa to v pohode zvládnuť 🙂 Po ceste sme sa zastavili v mestečku Fataga na kávičku a pokochali sa peknými výhľadmi na prírodu.

Krásna príroda po ceste k Roque Nublo Krásna príroda po ceste k Roque Nublo Krásna príroda po ceste k Roque Nublo Krásna príroda po ceste k Roque Nublo

Našim hlavným cieľom je skala Roque Nublo. Odparkovali sme auto na parkovisku a vydali sa na asi hodinovú túru. Tá skala je niečo neuveriteľné, úplne jak z iného sveta, určite si každý položí otázku, kde sa to tu vzalo také 80-metrové monštrum.

TIP: Z tohto miesta môžete vidieť aj ostrov Tenerife a jeho najvyšší vrch Pico del Teide

Takisto je možné vidieť aj najvyšší vrch Gran Canarie Pico de Las Nieves, kde je vojenská základňa. Rozložili sme si piknik na skalách, posilnili naše žalúdky a pomaly sa poberáme naspäť. Náš okruh pokračuje smerom k prístavnému mestečku Puerto de Mogán. Treba si dávať pozor, aby ste neodbočili na nejakú pochybnú cestu, čo bol náš prípad 🙂 Veľmi ľahko sa dá pomýliť hlavná cesta s vedľajšou, ktorá vyzerá na prvý pohľad rovnako, ale čím ďalej, tým sa zhoršuje. Počas krkolomnej cesty sa nám naskytol pohľad aj na dve priehrady, ale už sme sa radšej nezastavovali nikde. Okolo piatej dorážame do mesta a konečne sa môžeme hodiť do vody. Playa de Mogán je ideálna na osvieženie sa po celom dni. Tesne pred západom slnka sme stihli ešte pláž so šedým pieskom Playa Taurito. Večer sa nesie v znamení vínka, vyrazili sme si troška do mesta na diskotéku. Objednáte si síce jedno kolo napríklad vína, ale ten ich systém “free shots” Vám hneď donesie ďaľšiu rundu a frťana zdarma. A potom, že prídite domov triezvi 🙂

Už sme takmer pri Roque Nublo Roque Nublo Roque Nublo zasnežené Tenerife Playa Taurito

4.deň (28.3.) – Pieskové duny Maspalomas

Ranné vstávanie bolo ťažšie ako po iné dni. Až okolo obeda vyrážame na juh do oblasti Maspalomas. Je to hlavné turistické centrum ostrova. Ako prvú sme navštívili pláž Playa de Maspalomas a poprechádzali sa cez pieskové duny. Tento prírodný úkaz je od roku 1989 chráneným miestom a piesok je vraj naviaty zo Sahary. Človek sa cíti ako na púšti, je to niečo nezabudnuteľné len tak si vyšľapať dunu. Pláž sa tiahne pozdĺž dún necelé tri kilometre a na svoje si prídu aj priaznivci nudizmu. Stačí sa po nej kúsok prejsť a hneď zbadáte na ktorom úseku je nuda 🙂 Po malej prechádzke sme sa vrátili na začiatok pláže a hodili sa do oceánu. Voda je plytká a s množstvom kameňov, takže si tam moc nezaplávate. Berieme autíčko a smer Playa del Inglés, ktorá je vlastne pokračovaním pláže Maspalomas, ale úprimne, kto by to išiel peši. Tu sme sa najprv vyšantili v pieskových dunách a potom pre zmenu vo vlnách oceánu. Na záver dňa sme si pozreli pláž s najtmavším pieskom Playa San Augustín.

Pieskové duny Maspalomas Pieskové duny Maspalomas Pieskové duny Maspalomas Pieskové duny Maspalomas Pieskové duny Maspalomas

5.deň (29.3.) – Rozlúčka s ostrovom

Odlet máme 6:00, tak viac ako hodinku spánku sme tomu nedali. Navyše som mal v ten deň narodeniny, takže bujará oslava začala už na kanárskych. Prípitok o polnoci a potom sa pokračovalo na Slovensku 🙂 Okolo obeda sme v Bratislave, živí a zdraví.