5/5 - (4 votes)

(7.8.2009 – 9.8.2009) Budapešť nás zlákala aj druhýkrát. Opäť sme sa rozhodli pre šnúru pamiatok a nočného života, čo to dá, veď žijeme len raz. Tentokrát sme nemuseli riešiť ubytko, lebo nás prichýlila naša super kamarátka Szisza 🙂

Dĺžka výletu: 2 noci
Cena autobusu Bratislava-Budapešť a späť: 7,70 | Ubytovanie: u kamarátky 🙂 | Metro 300HUF / lístok | Spolu na osobu: 10 +/-

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (7.8.) – Tropikárium
2.deň (8.8.) – Zoologická záhrada a Gellért Hill
3.deň (9.8.) – Bazilika sv. Štefana

Na autobusovú stanicu Népliget prichádzame v piatok okolo obeda. Cesta trvala necelé tri hodiny. Nastupujeme na metro M3 a ideme sa zložiť k našej kamarátke na byt. Boli sme milo prekvapení obedom a tak sme sa z chuti najedli. Poobede vyrážame do Tropikária. Je to vcelku ďaleko od centra, takže sme sa zviezli busom číslo 233E z Ferenciek tere. Orientačný bod, podľa ktorého to nájdete, je Tesco. Výstava v sebe zahŕňa predstavenie života domácich rýb, zvierat žijúcich v tropických pralesoch a živočíchov žijúcich v hĺbke morí a oceánov. Prehliadka trvala asi hodinu a boli sme troška sklamaní veľkosťou Tropikária, bolo to len pár miestností. Najväčšia „podívaná“ je tunel, kde vám nad hlavou pláva široká spleť živočíchov od malých rybičiek až po ozrutné žraloky.

Tropikárium Tropikárium Tropikárium Tropikárium Tropikárium

Večer sa nesie v znamení žúrky na byte a potom sa presúvame cez Alžbetin most na diskotéku Rómkert. V preklade to znamená zrúcanina, no môžem povedať, že to tam riadne žilo. Bolo to priam tanečné peklo, aj super hrali, aj sme sa super zabavili. A bolo aj na čo pozerať. Maďarky síce nevedeli moc po anglicky ale to vôbec neuberalo na ich kvalite 🙂 Ak si dobre pamätám, domov sme šli taxíkom 🙂

2.deň (8.8.) – Zoologická záhrada a Gellért Hill

Po ťažkom večeri sa aj ťažko vstáva. Prebúdzame sa okolo obeda, rýchlo niečo navaríme a ide sa po pamiatkach. Zastávka číslo jeden je zoologická záhrada. Musím povedať, že to je jedna z najkrajších zoo, aké som kedy videl. Je to nielen rozmanitosťou živočíchov, ale predovšetkým prostredím, umelým kamenným vrchom alebo vežičkou, odkiaľ máte výhľad na celú zoo a Sečéniho kúpele. Veľmi pekné boli totemy, umelý krokodíl, pavilón motýľov alebo úsek, kde sa mohli deti hrať priamo so zvieratkami. Všetko dokonale naaranžované.

TIP: Na zoo odporúčame vyhradiť si dostatočný čas, nebudete ľutovať.

Po náročnej prehliadke zoo sme sa zastavili vo fastfoode. Celkom vtipná príhoda, ako si k nám prisadol postarší pán a dal sa s nami do reči. Nakoniec vysvitlo, že to je majiteľ kasína v Las Vegas, tak sa nám ušla hneď aj vizitka a pozvánka, aby sme ho niekedy prišli pozrieť 🙂

zoologická záhrada zoologická záhrada zoologická záhrada zoologická záhrada zoologická záhrada

Našou druhou zastávkou je kopec Gellért Hill, odkiaľ je nezabudnuteľný pohľad na celú Budapešť. Dopravili sme sa na zastávku metra Ferenciek Tere, prešli sme cez Alžbetin most a ďalej sme si to vyšliapali po cestičkách cez park priamo hore. V parku sa môžete pokochať peknými figúrkami, kde je okrem kráľa aj mimozemštan 🙂 Na vrchole kopca stojí Budapeštianska Socha slobody. V areáli citadely je aj malé vojenské múzeum.

TIP: Cestu odporúčame absolvovať pred západom slnka, vidieť rozsvietený Reťazový most je niečo úžasné.

Vraciame sa domov, aby sme sa mohli prichystať na nočný výjazd. Ako inak, osvedčený Rómkert, ktorý ani dnes nesklamal. Bavili sme sa do skorého rána.

Alžbetin most Budapeštianska Socha slobody rozsvietený Reťazový most

3.deň (9.8.) – Bazilika sv. Štefana

Posledný deň sme zvolili oddychový program. Robíme si prehliadku Baziliky sv. Štefana, keďže pri našej poslednej návšteve bola zatvorená kvôli demonštráciám. 16:15 nasadáme na náš oranžový autobus Student Agency a plní dojmov sa lúčime s Budapešťou.