5/5 - (5 votes)

(2.4.2009 – 4.4.2009) Dva týždne po Londýne sa naskytla ďalšia super akcia na letenky, tentokrát od Ryanairu. Brusel za 5€. Pôvodne zabookované pre 9 ľudí, ale náš počet sa nakoniec zredukoval na 7. Ale aj tak bola super zábava 🙂 Ochutnali sme vynikajúce Belgické pivo Kriek aj úžasne čokolády. Spoznali sme trocha novú kultúru, ale hlavne sme si dobre oddýchli.

Dĺžka výletu: 2 noci | Dĺžka letu: Bratislava (BTS) – Brussel (Charleroi – CLR): 2h (sledujte lacné letenky)
Cena letenky: 5€ | Ubytovanie: 38,5€ / 2 noci | Autobus Charleroi – Brussel: 22€ spiatočný | Metro: 4,5 | Spolu na osobu: 70

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (2.4.) – Príchod do Bruselu a ochutnávka piva
2.deň (3.4.) – Atómium, Mini Europe, Grand Place a Berlaymont
3.deň (4.4.) – Bazilika Svätého srdca

Na letisko Charleroi prilietame vo štvrtok 14:50. Kupujeme si autobusové spiatočné lístky za 22€ a niečo okolo hodiny nám trvá cesta do Bruselu. Počas cesty sa troška posilňujeme Becherovkou. Autobus nás skladá pri South railway station. Zo stanice pokračujeme metrom, ktoré nás dovezie priamo k nášmu ubytovaniu – Hello Hostel. Prvotný dojem v nás vôbec nevzbudzuje moderné európske mesto, alebo centrum Európskej únie. Ale je to možno spôsobené len našou únavou. Ubytujeme sa, najeme, oddýchneme a vyrážame von na ochutnávku belgického piva. Tu sa prvý krát stretávame s Belgickým pivom Kriek.

TIP: Kriek býva často neprávom označované ako dámske pivo, ale dokáže veľmi dobre zahnať smäd. Určite ochutnajte 😉

2.deň (3.4.) – Atómium, Mini Europe, Grand Place a Berlaymont

Zobúdzame sa do krásneho slnečného dňa. Skonzumujeme výdatné raňajky a vyrážame na sever na našu prvú zastávku, slávne Atómium. Vystupujeme na zastávke metra Heysel a už z diaľky si robíme fotky s týmto obrovským monumentom. Dalo sa ísť výťahom aj do jednotlivých gulí, ale my si to obzeráme len zvonku a z neďalekého parčíka.

Brusel Atómium Atómium park pri Atómiu

Asi 5 minút chôdze od Atómia sa nachádza park Mini Europe (vstupné: 12,90€). V parku Mini Europe prejdeme Európu v priebehu niekoľkých hodín. Je tu umiestnených 350 modelov a animácií významných stavieb a technických pamiatok 70 miest štátov Európskej únie. Modely sú vyhotovené v mierke 1:25 a sú spracované do najmenších detailov. Za Slovensko nás zastupuje Modrý kostolík. Pri každej budove bolo tlačítko na spustenie národnej hymny. Na záver tejto vyčerpávajúcej prehliadky sa posilňujeme na lavičke našimi domácimi zásobami.

park Mini Europe park Mini Europe park Mini Europe park Mini Europe park Mini Europe

Nastupujeme do metra a smer centrum. Dávame si kávičku Starbucks a keďže sme nemali otvárak na pivo, vsádzame na prvého bezdomovca 🙂 Bolo vidno, že v tom má prax. Blúdime uličkami centra a snažíme sa nájsť komiksové postavičky na stenách budov, čo sa nám nakoniec aj podarilo. Nasleduje soška cikajúceho chlapca Manneken Pis. Boli sme trošku sklamaní, pretože bola oveľa menšia ako by človek čakal.

ochotný ujo mi otvára Kriek :) komiksové postavičky komiksové postavičky komiksové postavičky cikajúci chlapec Manneken Pis

Hneď za rohom objavujeme obchod s belgickou čokoládou. Ponúkajú nám špeciálnu akciu 4 za 2, čo nás až tak neoslovilo ako 5 za 3, no nekúpte to 😀 Asi po 200m prichádzame na historické námestie Grand Place. Nafotíme si panorámu a pokocháme sa historickou radnicou v gotickom štýle.

námestie Grand Place námestie Grand Place námestie Grand Place námestie Grand Place čokoládovňa :)

Z námestia pokračujeme smerom ku kráľovskému palácu Royal Palace a parku Brussels Park. Poprechádzame sa a na rohu parku nastupujeme na metro. Chystáme sa pozrieť Berlaymont, sídlo Európskej komisie a tí najzdatnejší stíhajú aj Európsky parlament. Ostatní čakajú v neďalekom pube a keby som zahlásil ešte ďalší bod programu na dnes, tak ma asi ukameňujú. Unavení sa vraciame do nášho hostela. Večerné pivko, dopitie zásob na izbe a ide sa spať.

Berlaymont Royal Palace Royal Palace Brussels Park Európsky parlament

3.deň (4.4.) – Bazilika Svätého srdca

Na ráno si nechávame Baziliku Svätého srdca, ktorá bola kúsok chôdze od nášho hostela. Počasie je zamračené a dážď visí na vlásku. Baziliku sme si pozreli aj z vnútra a pekne piánko sa presúvame metrom na stanicu. Nasadáme na bus a vezieme sa naspäť na naše letisko Charleroi. Cesta späť ubehne ako vždy strašne rýchlo.

Bazilika Svätého srdca Bazilika Svätého srdca Bazilika Svätého srdca Bazilika Svätého srdca Letíme domov