5/5 - (6 votes)

(30.9.2010 – 3.10.2010) Nie nadarmo sa jej hovorí perla Stredomoria. A ešte keď tam začne lietať Ryanair, tak je to dokonalá kombinácia na lowcost výlet v nádhernej scenérii. Áno, reč je o čarokrásnej Sardínii. Po Sicílii je to druhý najväčší ostrov v Stredozemnom mori. Náš predĺžený výlet smeroval do mestečka Alghero na severozápade ostrova. Najprv sme zvažovali o ubytku cez Slovákov na stránke alghero.sk, ale keďže sme mali tip na krásnu borovicovú pláž Maria Pia s bielym pieskom, tak sme sa ubytovali rovno pri nej 🙂

Dĺžka výletu: 3 noci | Dĺžka letu: Bratislava (BTS) – Alghero (AHO): 2h (sledujte lacné letenky)
Cena letenky: 28€ | Ubytovanie: 62,5€ / 3 noci | Autobus: 2 x 1| Jaskyňa Grotta di Nettuno: 12 | Spolu na osobu: 104,5

Naša špeciálna google mapka

Obsah

1.deň (30.9.) – Západ slnka na pláži Maria Pia
2.deň (1.10.) – Prehliadka mestských hradieb a opäť Maria Pia
3.deň (2.10.) – Mys Capo Caccia a jaskyňa Grotta di Nettuno
4.deň (3.10.) – Rozlúčka so Sardíniou

1.deň (30.9.) – Západ slnka na pláži Maria Pia

Na letisko Fertilia Airport prilietame vo štvrtok poobede. Mali sme asi hodinku čas, tak sme rovno vytiahli naše domáce zásoby: klobásku, chlieb a tradičný welcome drink Becherovku. Celkom vtipná situácia bola na WC, keď sme nevedeli pustiť vodu 🙂 Nebola pokazená fotobunka, ale kto by už len hľadal pedál pod umývadlom. Kúpili sme si lístky v automate a išli von na zastávku. Autobus nás previezol cez mestečko Fertilia a vystupujeme na zástavke Don Minzoni v Alghere. Je to len pár metrov od nášho ubytovania Aloe B&B. Mal to jeden starší pán a bolo to v podstate prenajaté celé poschodie v bytovom komplexe, ktorý pripomínal vrakunský pentagón. Pán nás privítal veľmi milo a tak sme mu ponúkli z našej becherovky. Asi si myslel, že to je celé pre neho, tak sme ho museli naháňať po kuchyni, aby nám to vrátil 🙂

prílet do Alghera prílet do Alghera prílet do Alghera

Zložili sme si veci a ide sa na pláž Maria Pia, kým ešte nie je úplne tma. Prichádzame niečo pred západom slnka a podarilo sa nám odfotiť pekné zátišie s Becherom. Voda bola na prvý dojem veľmi svieža, ale osmelili sme sa. Jemný biely piesok a borovicové lesy naokolo, bola to jednoznačne najkrajšia pláž, čo sme navštívili. Po ceste domov sa zastavujeme na špagety, biele vínko a prvý deň úspešne za nami.

2.deň (1.10.) – Prehliadka mestských hradieb a opäť Maria Pia

Ráno vstávame s východom slnka a čakajú nás už mega raňajky vo forme švédskych stolov. Bolo to na etapy, najprv sme zjedli my, potom ujo doplnil jedlo a prišli ďalší. Pobalíme sa a vyrážame na prehliadku mesta Alghera. Po ceste sa kocháme krásnymi kvetinkami, palmami, banánovníkmi a keď dorazíme k moru, pokračujeme ďalej po pobreží. Prichádzame do prístavu a pokračujeme po obvode mestských hradieb. Po krátkej prechádzke je čas na dobrú kávičku a picollo 🙂 Veru, Taliani obľubujú síce malú, ale o to silnejšiu kávičku. Vypisujeme pohľadnice a sedí sa nám vonku naozaj dobre. K tomu všetkému pofukuje ešte príjemný vánok.

Alghero Alghero Alghero Alghero Alghero

Pokračuje sa ďalej. Na stanici sme si chceli kúpiť lístky na výlet do jaskyne, čo nám poradil domáci, ale ten bus chodil len doobeda, takže sme si kúpili lístky na ďalší deň. Zmena plánu, morské špeciality pod zub a hľadanie pošty. Po ceste sme sa troška osviežili aj granátovým jablkom 🙂 Treba poznamenať, že Taliani majú poobednú siestu, takže všetko bolo viacmenej zatvorené. Pohľadnice hádžeme len do schránky a po snahe skrátiť si troška cestu musíme preskakovať plot.

Je niečo poobede a smerujeme na našu plážičku Maria Pia pozdĺž pobrežia. Posilníme sa jedlom a šup do vody. Bechera a vínko sme dali zatiaľ chladiť do piesku. Keď sme boli dostatočne vyplávaní, prišli na radu akrobatické kúsky – stojky, premety a skákanie z kopca do piesku. Pofotili sme sa, opúšťame naše miestečko a presúvame sa kúsok ďalej. Popritom míňame hrad z piesku a asi dve reštiky, ale keďže sme nemali otvárak na víno, tak Tomáš to musel šprintom naspäť rýchlo napraviť. Pomaly sa stmieva a náš privátny piknik pri západe slnka môže začať. Fotky so západom slnka sú naozaj úžasné. Do toho všetkého si púšťame muzičku na mobile a externých repráčikoch, takže okoloidúci ľudia zrejme nechápali z nás. Kempovanie je v noci zakázané a keď si už poriadne nevidíme na nos, poberáme sa domov.

Maria Pia Maria Pia Maria Pia Maria Pia Maria Pia

3.deň (2.10.) – Mys Capo Caccia a jaskyňa Grotta di Nettuno

Po výdatných raňajkách vyrážame na bus na výlet do jaskyne. Okružná jazda nám poskytla nádherné vyhliadky na prírodu, útesy a zátoky, až prichádzame do impozantného južného cípu Capo Caccia, ktorý je známy hlavne podzemným labyrintom jaskýň objavených v roku 1700. Najslávnejšia z nich, Grotta di Nettuno, alebo netopieria jaskyňa, je prístupná loďou od mora, alebo po 656 schodoch nadol. My sme si zvolili druhý variant. Vstupné bolo 12€ a za necelú 45-minútovú prehliadku, kde sme sa ešte vracali po tej istej ceste naspäť, to bolo viac ako dosť. A to je jaskyňa dlhá vraj 2,5km, musíme skonštatovať, že na Slovensku máme krajšie 🙂 Cestou naspäť sa zastavujeme na pláži Le Bombarde, čo nám taktiež poradil domáci. Vcelku fajn plážička, vstup bol troška sťažený kameňmi, ale nenechali sme sa odradiť a osviežili sme sa troška aj Heinekenom. Nasadáme na bus a nemohli sme si ani dnes odpustiť Mariu Piu pri západe slnka. Veľa sme jedli, tak sme si troška aj zacvičili, každý ako vedel, mačací chrbát, lastovičku alebo stojku, Alenka precvičovala. Stmieva sa a ďalší deň za nami.

4.deň (3.10.) – Rozlúčka so Sardíniou

Deň začíname krátkou prechádzkou do mesta, troška sme sa pomotali uličkami, spravili posledné nákupy a nakukli aj do kostola na omšu. Pokračujeme posledný krát na Mariu Piu. Slniečko svietilo, bola nedeľa a pláž bola plnšia ako obyčajne. Zaplávali sme a nazbierali sme si aj dostatok mušlí. Užívame si poslednú pohodičku na pláži a poobede sa pomaly poberáme domov. Cesta domov bola bez komplikácii.